הנאלם הדינמי של שוק המשכנתאות – כמה משכנתא אפשר לקבל?

כמה משכנתא אפשר לקבל ומי קובע?

התשובה לשאלה כמה משכנתא אפשר לקבל ניתנת לך על ידי משכנתא אחת, יועץ משכנתאות עצמאי המתמחה במתן מענה במצבים מורכבים כאשר עולה השאלה כמה משכנתא ניתן לקחת? גם כאשר לנוטלי המשכנתא איין גב כלכלי רחב ולכאורה אין בידם להעמיד הון עצמי מספק.

עליהם להיערך מתוך מגמה לקבל אחוז גבוהה ככל האפשר של משכנתא תוך שמירה על תנאי ריבית והחזרים שתאפשר להם לעמוד בתשלומי ההלוואה העתידיים ללא לקיחת סיכונים מיותרים.

על מנת לקבל משכנתא בתנאים הטובים ביותר אנו ממליצים לכם לפנות אלינו טרם ההתחייבות כלפי הבנק. משכנתא אחת מתמחה בייעוץ משכנתאות שיוביל למציאת התנאים הייחודיים, המתאימים, הטובים והמועדפים ביותר עבורכם.

כדי לקבל תשובה מתאימה לשאלה כמה משכנתא אפשר לקבל בהתחשב במצבו הפיננסי, כלכלי של משק הבית שלכם צרו עמנו קשר ואנו נמצא עבורכם את התשובה המתאימה ביותר למצבכם. יש לזכור שלצד ההוראות היבשות של הרגולטור, קיימות דרכים רבות שבהם ניתן להגיע אל מעמד מימוש המשכנתא.

על פניו המענה לשאלה כמה משכנתא אפשר לקבל טמון כאמור, בהוראות הרגולטור. בנק ישראל, אשר קובע את אחוז ההון העצמי הנדרש על מנת שהבנקים למשכנתאות ישחררו את המשכנתא.

ראוי לציון שהמשכנתא הנה הלוואה ככל הלוואה אחרת. הלוואה אשר ניתנת מטעם הבנק לנוטלי המשכנתאות בתנאים מועדפים אשר נקבעים על ידי בנק ישראל.

מטרתו של בנק ישראל היא לאפשר לנוטלי המשכנתא מימוש ההלוואה תוך הקפדה ושמירה הן על הבנק מחשיפת יתר לסיכונים ויצירת תנאים שיאפשרו לכמה שיותר מבקשי משכנתאות לזכות ולקבל את המשכנתא בתנאים הטובים ביותר.

יש לזכור שעל השאלה כמה משכנתא אפשר לקבל יענו בנק ישראל והבנקים למשכנתאות לעיתים באופן שונה ולכן כאשר אני שואל את עצמי כמה משכנתא אפשר לקחת עלי לחלק את התשובה לשני סוגי מענה.

מענה הניתן על ידי בנק ישראל (הרגולטור) וכמובן שהתשובה לשאלה זאת משתנה כאשר מגיעים לשלב מימוש המשכנתא מול הבנקים השונים המתמחים בתחום המשכנתאות.

תשובת בנק ישראל לשאלה כמה משכנתא אפשר לקבל

בנק ישראל קובע מדרגות ברורות של אחוזי הון עצמי הנדרשים לקבלת משכנתא על פי מאפייני הלווים. חשוב לזכור שאחוזי מינימום אלה, משתנים לעתים, על פי המדיניות המוניטרית של בנק ישראל ומטרות שמציבה לעצמה הממשלה, בתחום עידוד רכישת הדירות על ידי זכאי משרד השיכון ואוכלוסיות מועדפות או יעדים מועדפים.

  • בתחתית הסולם של מקבלי המשכנתאות מצויים אלה המבקשים לרכוש דירה שנייה (שלא למטרות מגוריהם הם). רוכשים אלה יכולים לקבל עד 50% מערך הנכס שבכוונתם לרכוש בתנאי משכנתא.
  • מעליהם מצויים הרוכשים המבקשים לרכוש דירה שניה למטרות מגורים. כחלק מתהליך שיפור תנאי מגוריהם. אחוז ההון העצמי הנדרש במקרים אלה הוא 30% והתשובה לשאלה, כמה משכנתא אפשר לקחת במקרה שלהם היא 70% מערך הנכס. כלומר על נכס שעלותו 1,200,00 ניתן לקבל 840,000 ש"ח משכנתא.
  • רוכשי דירה ראשונה נמצאים בראש הרשימה עם זכאות לקבלת 75% מערך הנכס בתנאי הלוואה מועדפים, משכנתא.

כמה משכנתא אפשר לקבל כאשר הדירה היא במסגרת מחיר למשתכן?

כיום ניתן להחריג קבוצה משמעותית של מבקשי משכנתאות, שכאשר עולה השאלה כמה משכנתא אפשר לקבל בהתאם למצבם. התשובה חורגת מהמדיניות המוניטרית של בנק ישראל. קבוצה זאת שייכת לרוכשי דירה במסגרת הטבות מימון למשתכן הידועה כ"מחיר למשתכן".

במקרה זה מדיניות הממשלה מאפשרת עריכת חישוב אשר מאפשר ללווים לקבל עד 90% מערכו של הנכס על פי מחיר הרכישה המיוחד שנקבע להם. המדינה מאפשרת לבנקים למשכנתאות במקרים אלה. להעניק משכנתא בגובה 75% הערך המלא של הנכס ולא מערכו המופחת כפי שהוצא לרכישה במסגרת מחיר למשתכן.

לדוגמא: לרכישת נכס בעל ערך (שוק פתוח) של 1,200,000 ש"ח, אשר מוצע לרכישה במסגרת "מחיר למשתכן בעלות של 1,000,000 ש"ח ניתן לקבל משכנתא בגובה של 900,000 ש"ח שהנם 75% מערך הנכס במחיר המלא אך מהווים 90% מערכו של הנכס המוצע למכירה במסגרת המבצע בממשלתי של מחיר למשתכן.

חשוב לציין שבכל מקרה קיים ניגוד עניינים מובנה בין מאמציהם של הבנקים להעניק כמה שיותר הלוואות אפילו במחיר לקיחת סיכונים ומצד שני מדיניות בנק ישראל המחויבת הן לשמירה על יציבות הבנקים לצד שמירה על רמת הסיכונים אותם לוקחים עליהם הלווים מבקשי המשכנתאות ביחס ליכולתם הכלכלית העתידית לעמוד במדיניות ההחזרים הנוקשה הנדרשת מצד הבנקים.

תשובת הבנקים על השאלה כמה משכנתא אפשר לקבל גמישה קצת יותר ומושפעת במרבית המקרים מחוסנו של מבקש הלוואת המשכנתא, ויכולתו להראות הכנסות עתידיות קבועות שיבטיחו את יכולת ההחזרים שלו. גובה הריבית הנדרש על ידי הבנק ואפילו אחוז ההון העצמי יכולים להיות מושפעים מהדרך בה יוצג לבנק מצבו הכלכלי של הלקוח המבקש את הלוואת המשכנתא.

משכנתא אחת מתמחים בליווי והכנת תשתית שתאפשר לכם לקבל את האחוז הגבוה ביותר של משכנתא האפשרי ולצד זאת גם השגת תנאי ריבית והחזרים טובים שיתאמו את המבנה הכלכלי של משפחתכם.

כמה משכנתא אפשר לקבל או משכנתא ללא הון עצמי

נדגיש כי למשכנתא אחת ניסיון רב שנים בעבודה עם הבנקים ויצירת תנאים הכרחיים לקבלת משכנתא ללא הון עצמי גם במקרים מורכבים ביותר. ההתמחות שלנו באה לידי ביטוי מדויק במענה על השאלה כמה משכנתא ניתן לקחת. אנו מאפשרים גם למי שעל פניו אינו נמצא בתחומי רף המינימום של אחוז ההון העצמי הדרוש, לשם קבלת משכנתא, להתייצב מול הבנקים למשכנתאות ולממש את זכאותם לקבלת המשכנתא. גם משכנתא ללא הון עצמי.

פנו אלינו במשכנתא אחת ונשמח לערוך אתכם פגישת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות אנו נמצא את הדרך הטובה ביותר עבורכם לקבלת המשכנתא. גם אם יש צורך במשכנתא ללא הון עצמי.

לפרטים נסופים ופגישה עם יועץ משכנתאות מומחה פנו אלינו בטופס צור קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

כמה משכנתא אפשר לקבל?