עמידה בדרישות להון עצמי מינימלי למשכנתא במצבים מורכבים

תכנון והתאמת הון עצמי מינימלי למשכנתא

משכנתא אחת, יועץ משכנתאות עצמאי בעל התמחות בתכנון והכנת הון עצמי מינימלי למשכנתא גם בתנאים מורכבים כאשר יש צורך בהיערכות ייחודית, לצורך עמידה בדרישות הסף שנקבעו על ידי הרגולטור. לקבלת פרטים וייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו את פרטיכם בטופס צור קשר נציג יחזור אליכם בהקדם.

גובה רגולטורי של הון עצמי מינימלי למשכנתא

גובה הון עצמי מינימלי למשכנתא נגזר מהוראות ישירות של בנק ישראל האמון על קביעת תנאי סף הנדרשים על מנת לקבל משכנתא. לצד זאת, בכוחם של משרדי הממשלה והגופים הביצועים, משרד השיכון, משרד האוצר ואף קבינט הדיור להשפיע ולקבוע תנאים נוספים אשר משפיעים על הזכאים לקבלת משכנתא ועל האחוזים הנדרשים להון עצמי מינימלי למשכנתא.

משכנתא אחת מתמחים גם במצבים בהם לא ניתן לעמוד בדרישות הרגולטור ויש להכין תשתית לקבלת משכנתא ללא הון עצמי. במקרים אלה נדרשת הערכות ייחודית לכל מקרה לגופו. במקרה וגם אתם אינכם עומדים בדרישות ההון העצמי המינימלי למשכנתא ואתם זקוקים למשכנתא ללא הון עצמי צרו עמנו קשר.

גובה הון עצמי מינימלי למשכנתא מושפע ממעמדם של הרוכשים הפוטנציאלים והיותם זכאי משרד השיכון או שאינם נופלים בקטגוריה זאת. כאמור, ניתן לחלק את גובהו של ההון העצמי המינימלי לקבלת משכנתא באופן גס לשני סוגים. משכנתא לרוכשי דירה ראשונה והסוג השני משכנתא למשפרי דיור. כמובן שלצד שני משתנים אלה קיימים מדדים נוספים המשפיעים על זכאותם של הרוכשים לתנאי מימון הקשורים למימוש מדיניות הממשלה בנושא אזורי התיישבות בהעדפה לאומית שלצדם תנאי מימון ייחודיים למקום.

אחוזי הון עצמי מינימלי למשכנתא

כיום הון עצמי מינימלי למשכנתא לזכאי משרד השיכון רוכשי דירה ראשונה (כולל זוגות צעירים) עומד על כ-25% מערך הנכס המבוקש. לדוגמא, אם מחירו של הנכס אותו ברצונכם לרכוש עומד על 1,100,000 ש"ח והנכם בעלי תעודת זכאות של משרד השיכון, ההון העצמי המינימלי למשכנתא שתידרשו להעמיד הוא כ-275,000 ש"ח.

במידה והנכם משפרי דיור או שהינכם רוכשי דירה שנייה ואינכם בעלי תעודת זכאות, התנאים שונים בתכלית. עליכם להעמיד הון עצמי מינימלי הנע בין 30% מערך הנכס לבין 50% מערכו וזאת בשל מעורבות משתנים נוספים הנובעים ממדיניות הממשלה לגבי עידוד קבלת המשכנתאות וקביעת העדפות שונות כגון מיקום, מאפייני אוכלוסיה וסוגי התיישבות. במקרה זה כאשר ברצונכם לרכוש דירה בעלת ערך זהה שמחירה כ-1,100,000 ש"ח, יהיה עליכם להעמיד סכום של 330,000 ש"ח ועד ל-550,000 ש"ח.

הון עצמי מינימלי למשכנתא והוצאות נוספות

חשוב לציין, החישובים שלפניכם מדגימים, מתייחסים אך ורק למחיר הגולמי של הנכס וגובה הסכום אותו יש להעביר למוכרי הדירה אולם לצד זאת קיימות הוצאות נוספות הכרוכות בתהליך רכישת הנכס. הוצאות שאותן יש לקחת בחשבון ויש להיערך לקראתן על מנת שלא ימנעו מאיתנו לממש את זכאותנו לקבלת הלוואת המשכנתא.
יועץ משכנתאות מנוסה יסייע לכם לבצע את ההערכה המיטבית באשר למכלול ההוצאות העומדות בפניכם בתהליך רכישת הנכס כולל כל תשלומי מס, תשלומי שיפוץ, ושכר טרחה לעורך הדין שלכם ועוד.

אנו במשכנתא אחת מתמחים ביצירת תשתית פיננסית ייחודית, שתאפשר גם לכם, לעמוד בדרישות הרגולטור לגבי הון עצמי מינימלי למשכנתא. גם אם על פניו נראה שאין בידכם להעמיד את הסכום הדרוש על מנת לזכות ולקבל את הלוואת המשכנתא, יועץ המשכנתאות שלנו ימצא עבורכם את הדרך לקבלת משכנתא ללא הון עצמי כלל תוך עמידה בדרישות הרגולטורים.

יש לציין שכיום חלה החמרה במדיניות הפיקוח על תהליכי אישורי המשכנתא ולכן הנושא מצריך התייחסות ותכנון מקצועי מהמעלה הראשונה.

בין אם אתם רוכשי דירה ראשונה או רוכשי דירה שניה (או משפרי דיור) ואפילו כשבכוונתכם להיעזר בהלוואת משכנתא עסקית. אנו כאן. יועץ משכנתאות של משכנתא אחת ישמח לפגוש אתכם, להתחיל באופן מיידי בהכנת התשתית הפיננסית והכוונתכם לביצוע כל ההכנות על מנת לזכות במשכנתא. לקבלת פרטים וייעוץ ראשוני ללא התחייבות מלאו את פרטיכם בטופס צור קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם.

לפרטים נסופים מיועץ משכנתאות מומחה פנו אלינו בטופס צור קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

הון עצמי מינימלי למשכנתא