כמה הון עצמי צריך למשכנתא

משכנתא אחת – כמה הון עצמי צריך למשכנתא

חברת משכנתא אחת – מונה צוות יועצי משכנתאות עצמאיים בלתי תלויים המתמחים בהכנת תשתיות פיננסיות נאותות על מנת שתוכלו להתכונן בצורה ראוייה ומשתלמת לשאלה כמה הון עצמי צריך למשכנתא.

כמה הון עצמי צריך למשכנתא? תוהים כמה הון עצמי צריך לדירה ראשונה? לקבלת ייעוץ משכנתאות טלפוני ראשוני ללא עלות, פנו אלינו בטופס צור קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

בכל תהליך רכישת נכס נדל"ני כגון דירה, בית, עסק, או קרקע המיועדת לבנייה, חלה על הרוכש חובה לממן אחוז מסוים ממחיר הנכס הסופי, בעזרת הון עצמי ראשוני ובסיסי שאותו יעביר לזכות המוכר, לטובת קניית הנכס נשוא העסקה.

 

כמה הון עצמי זקוק למשכנתא

כלומר, בכל מקרה עלינו לממן חלק ממחיר הנכס שאותו אנו מעוניינים לרכוש, באמצעות כסף נזיל שלנו, שאנו "מביאים" ממקורות שלנו לטובת העסקה.

רק לאחר שסכום זה נאסף, יוכל הבנק להעמיד לרשותנו את סכום המשכנתא לו אנו זכאים ולאפשר לנו להעביר את הכסף למוכר הנכס, ובכך להשלים את הליך רכישת הנכס על ידנו. במקרים נדירים ביותר ניתן להיערך כך שיהיה ניתן לקבל גם משכנתא ללא הון עצמי.

מיד שניגשים להליך הכנתן של התשתיות הפיננסית, נשאלת השאלה כמה הון עצמי צריך למשכנתא? התשובה לשאלה זאת תלויה במספר משתנים אשר משפיעים משמעותית על גובה ההון העצמי, אשר עלינו להעמיד לטובת העסקה.

המשתנה העיקרי, אשר משפיע על אחוז ההון עצמי לקניית דירה שעלינו לגייס, ואשר מתייחס לשאלה כמה הון עצמי צריך למשכנתא לצורך רכישת נכס נדל"ני, הנו האם זאת היא הדירה הראשונה שלנו או שבבעלותנו נכס קודם.

הגופים הרגולטורים עושים הבחנה משמעותית וברורה בתשובה לשאלה כמה הון עצמי צריך למשכנתא, ומעניקים תנאים מועדפים ללוקחי משכנתא לדירה ראשונה א שנייה בכך שמאפשרים להם לקבל אחוזי משכנתא גבוהים יותר מרוכשי נכסים שמטרתם הינה רכישה להשקעה, אשר עליהם נגזר להעמיד הון עצמי גבוה יותר.

אם הנכם זוג צעיר או יחידים, והנכם בעלי תעודת זכאות למשכנתא, הרי שעל פי התקנות החלות היום, עליכם לגייס הון עצמי לקניית דירה של 25%. אם הנכם בעלי נכס (דירה או בית), הרי שעל פי התקנות הנוכחיות עליכם לגייס הון עצמי לקניית דירה של 30%-50% מערך הנכס המיועד לרכישה.

הבדלים אלה הנם משמעותיים ומקורם במדיניות אותה מתווה הרשות המבצעת (הממשלה) שמשתמשת בזכויות המשכנתא לעידוד רכישות של דירה ראשונה, ובעקבות כך לקיחת משכנתא לדירה ראשונה.

כמה הון עצמי צריך לדירה ראשונה

משכנתא אחת – יועצי משכנתאות עצמאיים בלתי תלויים יסייעו לכם להיערכות ולמציאת מקורות מימון לגיוס הון עצמי לרכישת דירה ראשונה, ועל ידי כך נוכל גם לענות בדיוק רב על השאלה כמה הון עצמי צריך לדירה ראשונה.

פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות ולקביעת מועד להמשך טיפול בפנייתכם. פנו אלינו בטופס צור קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

השאלה לכמה הון עצמי צריך לדירה ראשונה אנו זקוקים, הינה שאלה הנשאלת על ידי צעירים רבים החולמים לאחוז בדירה ראשונה משלהם. לשאלה זו תשובות משתנות בהתאם לתקנות הרגולטוריות העדכניות. כיום התקנות מחייבות את הבנקים למשכנתאות להעמיד לרשות רוכשי דירה משכנתא לדירה ראשונה של 75% מערך הנכס אותו הם רוכשים.

ועל כן, תירוץ השאלה כמה הון עצמי צריך לדירה ראשונה בתשובה הינו שזה תלוי בערך הנכס אותו הינכם מעוניינים לרכוש, לדוגמה, אם מחירה של הדירה שאותה בחרתם הוא 1,300,000 (מליון ושלוש מאות אלף) ש"ח, אזי ההון העצמי אותו תידרשו להעמיד לטובת העסקה הינו 325,000 ש"ח.

כמו-כן, כאשר את מנסים לענות על השאלה כמה הון עצמי צריך לדירה ראשונה, עליכם לזכור שלתהליך רכישת דירה נלוות הוצאות נוספות אשר חלקם גבוהות ומשפיעות על יכולתכם לעמוד בקיומה של עסקת הרכישה.

יש לשים לב כי סכום ההון עצמי לרכישת דירה ראשונה הוא נטו, ונחשב הסכום אותו עלינו להעביר למוכרים על חשבון מחיר הדירה.

כלומר, בניסיון לענות על השאלה כמה הון עצמי צריך לדירה ראשונה צריך לקחת בחשבון שסכום ההון עצמי צריך לדירה ראשונה לא כולל בתוכו את הוצאות הרכישה שאותם עלינו לממן בנוסף כגון: תשלום מס רכישה, דמי תיווך, שכר טרחת עורך דין, שיפוץ וכדומה. הוצאות אילו יכולות להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים, תלוי במחיר הנכס.

כאן בדיוק מונח היתרון בשכירות שירות יועת משכנתאות מומחה של חברת משכנתא אחת. אנו נסייע לכם לבצע הערכה מדויקת ככל האפשר של הסכומים הנוספים להם תזדקקו לשם השלמת העסקה ובכך יתאפשר לכם להימנע מ"הפתעות לא רצויות".

יועץ משכנתאות מומחה שלנו אף יאתר עבורכם מקורות מימון לשם העמדת הון עצמי לקניית דירה כולל התוספות שיאפשרו לכם ליהנות מזכאותכם למשכנתא לדירה ראשונה, ועל ידי כך יתן לכם תשובה מלאה ומדויירת לשאלה כמה הון עצמי צריך לדירה ראשונה.

משכנתא אחת – יועצי משכנתאות עצמאיים בלתי תלויים מתמחים בהכנת תשתית פיננסית על מנת שתוכלו לעמוד בכל תשובה שתינתן לשאלה חשובה ובסיסית זאת.

לקבלת ייעוץ משכנתאות ראשוני ללא עלות פנו אלינו בטופס צור קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.